torsdag 29 december 2011

Lyxfunderingar...

Min drömsoffa från Engelsson.

Miosoffan!

Idag har jag riktiga i-landsfunderingar...

Jag har under många år önskat mig en svängd Howardsoffa från Engelsson.
Vi har nu en sliten och obekväm IKEA soffa (Tomelilla) som vi köpte när tjejerna var små.
Ingen i familjen gillar vår soffa, och jag har under en tid sparat pengar för att kunna köpa min drömsoffa

Men nu är det ju så att Mio har en liknande soffa "Oxford".
Den kostar ungefär hälften så mycket som Engelssonsoffan, och då kan jag faktiskt köpa den idag om jag vill...

Hmm lyxfunderingar jag vet, men det är hur som helst mycket pengar och jag vill gärna att det blir bra.
Kanske jag ändå sparar vidare ett tag till och köper den soffan jag verkligen vill ha, det är ju faktiskt ingen panik!

Var rädda om er i stormen!

Kram, Linda



3 kommentarer:

  1. Jag hade absolut köpt Mio-soffan! Men det är ju jag det. Tycker att de är alldelse för lika för att betala så mycket mer för märket. Jag har också varit jättesugen på den soffan, men det får det bli när det är dags för nya soffor nere. Nu är jag på jakt efter en liten soffa till barnens allrum uppe. Och då lutar det åt IKEA, så det ska bli en liten tur i em för att kolla läget.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vet du, du har svarat på din fundering i din egen text!!! Om du köper soffan som är nästan, men bara nästan, som den soffa du ALLTID velat ha kommer du att varje gång du sätter dej i kopian (för det är en kopia) att tänka på den soffa du egentligen hade velat ha....Jag har alltid velat ha en dansk soffa och efter mer än 20 år med trotjänarna från IKEA så står den nu där, den härliga danska soffan och vi tycker den är sååå fin! Mitt råd blir att spara lite till, det är värt det! Själv sparar jag till en ny underbar ring från Björg, kommer in och beställer den hos dej nu någon dag! God fortsättning från Gunilla!

    SvaraRadera
  3. En tanke till... Vi var på soffjakt och jag var inne på en Howardmodell. Maken var lite tveksam men gick med på att kika runt. Och oj vad vi letade och provsatt! Vi har en Mio Oxford Deluxe fåtölj sedan innan och den tyckte vi var bekväm men efter att ha provsuttit "riktiga" howardmodeller så har vi ändrat åsikt. När man jämför komforten mellan olika märken märker man vilken skillnad det är i fjädring/stoppning etc. Englesson tyckte jag var alldeldes för fast. Men det är väl en smaksak. Kika på Fogias modell och testa även Norell. Nu blev det ingen Howardsoffa för oss utan en från Eilersen istället...men jag tycker fortfarande väldigt mycket om modellen!
    //Philippa

    SvaraRadera