söndag 24 februari 2013

En lokal skatt

Projekt rengörning pågår

Igår kom en kund in i butiken och frågade om jag visste någon som är intresserad av en gammal köpmansdisk.
"Jag är" svarade jag!
 
Min väninna och jag åkte ut och tittade på pjäsen som är 4 m lång (!) och har stått i Backamos gamla butik.
Visst hade jag jagat en köpmansdisk, men kanske inte en sååå stor...
Men, inte kunde jag låta bli att köpa denna skatt som dessutom har en lokal historia!!!
 
Eftersom den hade stått i ett garage i typ 50 år så hade vi ett drygt jobb med att skura rent den idag.
Jag hoppas och tror att den kommer att bli en fin del av nya butiken!
 
Kanske det är någon som har ett foto av disken då den stod i affären i Backamo?
Hör gärna av er till mig isf!
 
Kram, Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar