lördag 12 oktober 2013

Ledig? Jobbar?




När man har en butik så är gränsen mellan jobb och ledighet inte alltid så tydlig.
Jag jobbar ju med det jag älskar - inredning och kläder!!!

Idag har jag inte varit i butiken men Sprudla är ändå alltid med i tanken.
En utflykt med familjen är ofta också en inspirationstripp...

Ibland tänker jag att mina barn blir helt hjärntvättade av allt butikssnack, men samtidigt hoppas jag att det är lärorikt att växa upp med en mamma som är egen företagare.

Dagens utflyktsmål blev Orust.
Bohuslän är fantastiskt vackert även på hösten!
Vi fikade på Tavlebords Hounungsgård som bjöd på hembakat bröd och andra godsaker...

Vår trädgård (den som Gud glömde...) behöver höststädas! 
Så efter en mysig fika var det bara att ta fram räffsorna och plocka in alla äpplen från träden.

Tänker alltid på min fina farfar (som är den bästa av änglar)  när jag räffsar.
När vi fick vår första dotter, i slutet av oktober för snart 14 år sedan, hade farfar varit här och höststädat hela vår trädgård medans vi var på BB.
Den bästa presenten som jag aldrig kommer glömma!
Kärlek och omtanke.

Önskar alla en fortsatt fin helg.

Kram, Linda

2 kommentarer:

  1. Underbart minne som du alltid kommer att kunna plocka fram under kommande höststädningar :)

    Härliga bilder, och det går att kommentera igen ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Beatrice! Bra, nu vet jag att det går att kommentera igen 😊
      Kram, Linda

      Radera