måndag 13 juni 2011

Hjälp!!!

Känner för att ta på mina brillor och packa ner man och barn och fly fältet ett tag...


Snart har halva juni passerat, två dagar till skolavslutningen, en vecka till hundvalpen kommer, 1 ½ vecka till midsommar, köket måste bli klart, trädgården ser ut som ett bomnedslag, måste skylta om i butiken...

Stoppa tiden, jag hinner inte med!!!

Hur gör alla ni andra som, jobbar, har barn, hus och trädgård???
Är det bara jag som inte hinner med att ha ett perfekt hem, välansad trädgård, baka cupcakes med barnen, träna och äta sunt?
Jag tar tacksamt emot alla tips!

Många kramar från en stressad Linda

7 kommentarer:

  1. Du är inte ensam!!! Huset håller på att gro igen, ogräset har fått fritt spelrum, tvätten hinns inte med och barnen börjar få ont om rena kläder. Fikan till barnens matsäck består ALLTID av antingen köpta pannkakor eller pågens kanelgifflar. Så nej vi andra får inte heller alltid ihop pusslet och livet är allt för kort för att ha ångest över det. Jag försöker att inte låta det stressa upp mig - lättare sagt än gjort förvisso men det är min ambition. Heja dig Linda. Det kaos du har kring dig är livet och alternativet kunde varit värre =))
    Kram

    SvaraRadera
  2. tänk så här...
    Tänk att du har så mycket som står dig nära och är dig kär som du vill hålla på med, både familj, trädgård, egen butik, snart egen hund. Du kunde suttit ensam utan någon eller nått att bry dig om eller hemska tanke ingen som brytt sig om dig och du hur du än stressar eller latar dig i hängmattan så kommer tiden att gå ändå. stor kram till dig från Christina i Brismene

    SvaraRadera
  3. Här är enda räddningen att jag jobbar 75%! Annars hade jag inte alls fått ihop det. Och det får jag så klart inte varje dag heller.
    Men nu stressar jag mest åt att jag inte vet vad jag ska göra till hösten. Så hojta om du behöver avlastning i butiken. :)

    SvaraRadera
  4. Det är viktigt att inse sina begränsningar, dygnet har trots allt bara 24 timmar. Jag brukar sätta mig och fundera på vad som betyder mest för mig och min familj......sen prioriterar och planerar jag utifrån det. Carpe diem...
    Kram från Helena/Grinneröd

    SvaraRadera
  5. Nu ska vi se här...
    1. Inget perfekt hem. Men silverfiskarna trivs(!)
    2. Trädgården... nope...
    3. Cupcakes bakade vi ju... för två år sedan...
    4. Träna? Vad det så du kallade det?
    5. Äta sunt. Åt en morot igår. Innan popcornen, räknas det?

    Ja du hör ju Linda...
    Tänk att det enda som är demokratiskt är tiden. Ibland kör det ihop sig, men det är ju inte var dag ni får ny hundvalp och nytt kök...:) Misstänker att en viss liten My kommer att få dig att glömma både tid och rum snart och älska både er och er trädgård precis som den är!:) Och du, om vi stryker de där Cupcakes´n från listan så kan vi ju bocka av både träning och äta sunt på kuppen! Smart va?!;)

    STOR KRAM
    från en som skämtar men vet hur stress kan påverka en... <3

    SvaraRadera
  6. Lite dammråttor och skönhetsfläckar i hemmet tyder på att man har ett rikt liv och tyder på att man har bättre och roligare saker för sig än att behaga andras ögon ;)

    SvaraRadera
  7. Tack, alla ni goa för söta och kloka ord!
    Ni är bäst!
    Kram, Linda

    SvaraRadera