lördag 11 juni 2011

Pingstafton!




Pingstafton!
Jag hade nästan glömt bort att det är pingst, det är inte detsamma nu när inte annandagen är röd.

Jag är inte så bra på att baka, men smulpajer är busenkelt så det fixar tom jag =).
Rabarberna växer som ogräs i vår trädgård nu, så det var hög tid att skörda lite...
Jag använder rågflingor i smulpajen istället för havregryn, det gör pajen extra knäckig.

Allt blir så fint i Gerberas underbara formar!
Idag har jag valt att använda min röda gratängform, tycker att det passar så fint till rabarbernas färg.
Gratängformarna använder jag också till sallader, lasange och givetvis gratänger!
Jag säljer Gerbera på Sprudla!

Löparen som ligger under gratängformen, kommer från Klippan Yllefabrik och finns också i min butik!
Den finns också i en blå variant!

Önskar alla en fortsatt fantastisk lördag!

Kram, Linda





5 kommentarer:

  1. Jag är heller inte så bra på att baka...men ibland fixar jag till en cheesecake faktiskt, och då känner jag mig OMÅTTLIGT stolt! ;-) Din rabarberpaj ser JÄTTEGOD ut! Kanske tom så enkel att laga att JAG skulle klara av...;-) FINA formar - bara DET gör ju att det garanterat smakar gott! =D

    Trolda - fortsatt fin pingst! =D

    SvaraRadera
  2. Men åhhh så gott det ser ut! Vad fint du alltid gör! Idag har jag invigt min fina form, det blev kyckling. Mumsa på, kram!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen läckert ut! Min 14 åring har plötsligt börjat baka .Idag blev vi bjudna på kladdkaka.

    SvaraRadera
  4. Wow vilken härlig färg på formen. Man blir riktigt glad av färg även om jag också gillar mycket vitt :)

    Trevlig pingsthelg /Josefin

    SvaraRadera